Transformatie van werk

De strategie van bedrijven richt zich dit jaar en komende jaren veel op het personeelstekort. Zij bereiden zich voor op een transformatie van het werk. De zogenoemde ‘Generatie Z’, dient graag op een andere manier benaderd te worden dan oudere generaties. Wil je als bedrijf jonge en talentvolle medewerkers binnenhalen? Dan zijn er bepaalde thema’s en ontwikkelingen waar je in mee zult moeten gaan.

In vrijwel alle sectoren is het personeelstekort goed te voelen. Dit vraagt om een vernieuwende kijk op het werkgeverschap. Zij dienen creatiever te zijn bij het betrekken en aantrekken van (nieuwe) medewerkers. Hiernaast dienen zij zich juist te positioneren als het gaat om zowel primaire als secundaire arbeidsvoorwaarden.

Het is voor werkgevers van belang dat zij investeren in technologische ontwikkelingen en meegaan in de digitalisering. Er is daarbij steeds meer vraag naar medewerkers die met deze nieuwste technologie├źn om kunnen gaan. Het is van belang dat werkgevers bekijken en onderzoeken hoe zij op een juiste manier kunnen investeren in bijvoorbeeld nieuwe digitale platforms of tools. Dit allemaal om hun business naar een hoger niveau te kunnen krijgen.

Al deze elementen vraagt om een nieuwe kijk op het werkgeverschap en indeling van de core business!

Bron: Flexmarkt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *