Groei uitzendbranche

Het gaat goed met de Nederlandse economie. De werkgelegenheid neemt toe. Dat merken diverse organisaties en dat merken ook de uitzendorganisaties. Zij zien een stijging in het aantal openstaande vacatures op diverse platforms. Zij zien zelfs dat het lastig is om al deze openstaande vacatures te vullen met geschikte kandidaten.

Sinds 2013 is er een stijging te zien in het aantal flexwerkers. Hierbij nemen medewerkers met een vast contract lichtelijk af. Het ‘flexwerk’ biedt dan ook verschillende voordelen voor zowel medewerkers als werkgever. Voor de medewerker is het een eenvoudige opstap naar de arbeidsmarkt. Een werkgever zet graag flexwerkers is om de continuïteit in het personeelsbestand te waarborgen. Capaciteit kan hier namelijk op het juiste moment in worden gezet.

In de industrie en in de bouw vind je de meesten flexwerkers. Maar ook de uitzendbranche merkt dat het soms lastig is om alle openstaande vacatures in te vullen. Voornamelijk in de bouw, ICT en zorg is er een groot tekort.

Omdat veel uitzendorganisaties het druk hebben, maken zijn de keuze bepaalde administratieve, juridische en financiële elementen uit te besteden. Uitbesteden backoffice: hierdoor hebben intermediairs meer tijd voor hun kernbusiness.

De groei in de uitzendbranche kan voor veel kansen zorgen wanneer er onder andere op een juiste manier wordt geïnvesteerd in nieuwe ontwikkelingen en trends.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *